luni, 30 ianuarie 2012

DIY - Ruj homemade


     Asa cum ador sa imi fac masti si diverse tratamente acasa, la fel de mult ma pasioneaza si cosmeticele homemade. In ultimele luni, mai ales, am tot salivat la produse de make-up facute in casa, gandindu-ma ca intr-o zi poate voi face si eu macar unul. Am tot amanat momentul, pana cand m-am saturat sa tot procrastinez.
     Am ales ca primul produs de make-up homemade sa fie un ruj, nu ma intrebati de ce tocmai acest produs pentru ca nu va pot da un raspuns. Pur si simplu rujul mi-a venit in minte :). Astfel, am cautat si am gasit pe sfantul “goagal” o multime de “retete”, iar intr-un final am ales-o pe cea care mi s-a parut mai buna si mai usor de facut.

     Inainte de a va arata cum si in ce fel se face, vreau sa va atrag atentia asupra unor aspecte extrem de importante:
-         eu am folosit niste farduri Avon, despre care nu am stiut daca sunt sau nu “lip safe” – mai exact, nu am stiut daca imi vor aparea bubite, zgaibe, umflaturi, daca voi avea vreo reactie alergica sau nu. Am folosit fardurile de la Avon pe propriul meu risc si pe propria mea raspundere. SUB NICIO FORMA NU RECOMAND SA FACETI LA FEL CA MINE.  
-         daca doriti sa va faceti propriul ruj acasa, VA RECOMAND SA VA CUMPARATI FARDURI SAU PIGMENTI LIP SAFE – de obicei scrie pe ambalaj daca pot fi folositi si pe buze sau nu. DACA NU SCRIE PE AMBALAJ LIP SAFE, VA ROG DIN TOT SUFLETUL NU CUMPARATI PRODUSUL.
-         am folosit fardurile Avon pentru ca nu aveam altceva la indemana si pentru ca a fost un simplu experiment. Am riscat, INSA VOI NU FACETI LA FEL. Eu am testat rujul o saptamana inainte de a publica postarea. 





     
     Dupa ce am lamurit aceste aspecte, sa trecem la “bucatarit”.

                                         Ce va trebuie?
     Vaselina (se gaseste in farmacii) – pentru a face rujul cremos
     Ulei de nuca de cocos (gasiti sigur in hypermarketuri) – pentru hidratare si miros placut 
     Farduri sau pigmenti LIP SAFE – pentru culoare, evident
     Un recipient in care sa preparati rujul
     O cutiuta mica pentru a-l depozita

     Fardurile / pigmentii pot fi orice culoare doriti, in orice combinatie vreti. Lasati-va imaginatia sa “zburde”. Initial am vrut un ruj rosu, insa nu am avut cele trebuincioase, asa ca am sfarsit prin a face unul de culoarea piersicii, cu irizatii aurii (sau cel putin eu asa il vad).

NOTA - Cum am scris si sub fotografie, ignorati pudra din poza. Nu am nici cea mai mica idee de ce naiba am pus-o pe masa :))))

Pe langa cele doua farduri, am mai pus unul auriu, care insa s-a terminat si nu mi-a dat prin cap sa-l pozez
De asemenea, ignorati pudra, habar nu am de ce am pus-o pe masa :)))))



                                  Cum procedati?
Intr-un recipient mic, puneti aproximativ o jumatate de lingurita de vaselina. “Topiti” o jumatate de lingurita de ulei de cocos, fie la cuptorul cu microunde, fie la bain-marie, apoi turnati uleiul peste vaselina. 





     Adaugati peste cele doua ingrediente fardurile / pigmentii pe care-i aveti. Nu va pot spune o anumita cantitate, pentru ca depinde foarte mult de cat ruj doriti sa obtineti.
     Eu am inceput prin a folosi, initial, un fard corai, apoi am adaugat putin dintr-unul auriu si unul de culoarea pielii. Le-am luat pur si simplu la nimereala, m-am gandit ca “ce-o iesi, o iesi” :)





     Intr-un final, amestecati pana se omogenizeaza.
     Daca vedeti ca ati pus prea mult fard / pigment, mai adaugati vaselina si ulei de cocos, insa putin cate putin.
     Dupa ce ati amestecat bine toate ingredientele, puneti-le in cuptorul cu microunde sau la bain-marie pana cand compozitia este aproape lichida. 



     Apoi, depozitati-o in cutiuta din dotare. Eu nu am avut una, asa ca momentan pastrez rujul intr-un castronel mic, sigilat. 




                                           Rezultate:
Rujul obtinut de mine este foarte cremos, se aplica usor si, cel mai important, este hidratant multumita uleiului de nuca de cocos. Cum era de asteptat, nu este rezistent la transfer, insa daca ati pus rujul intr-o cutiuta sau un borcanel mic il puteti pune in geanta si reaplica in timpul zilei. 







     Rujul obtinut de mine l-ati vazut folosit la acest look si are o culoare pe care o pot “asorta” atat la machiaje naturale, cat si la unele dramatice. Sunt foarte multumita de rezultat si, de indata ce imi voi cumpara niste pigmenti LIP SAFE, voi incerca sa-mi fac si alte nuante de ruj.


   
     Toate pozele prezentate in acest post sunt facute la lumina naturala.
     Sper ca am mentionat toti pasii, dar daca aveti nelamuriri puteti sa-mi puneti intrebari fie folosind sectiunea de comentarii, fie pe FB, fie folosind adresa de mail / YM: ana.s_beautyblog@yahoo.com.


               Va pup si fiti frumoase

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...