duminică, 22 ianuarie 2012

Gustare delicioasa: bruschete si friganele


     Dupa ce v-am aratat pe FB poze cu bruschetele si friganelele mele, m-ati rugat sa prezint retetele pe blog. Va spun din start ca nu este nimic complicat, nu sunt inventate de mine, se gasesc in mai toate cartile de bucate si pe internet. Se fac foarte simplu si sunt extrem de gustoase.
   





                                     Bruschete – 4 portii

                                        Ce va trebuie?
-200 de grame sunca de praga (sau presata, sau orice alt mezel doriti)
- cascaval ras sau taiat cubulete
- 4 rosii
- 4-5 catei de usturoi (in functie de cat de iute doriti sa fie)
- 4 felii de paine
- unt
- busuioc, oregano, marar
- ulei de masline



                                    Cum procedati?
     Taiati rosiile in cubulete cat mai mici, apoi le amestecati cu mirodeniile si uleiul de masline. Optional, puteti adauga un praf de sare. Taiati sunca in cubulete mici, apoi zdrobiti usturoiul. Puneti painea la prajit, o ungeti cu unt cat este inca fierbinte si adaugati usturoiul zdrobit. Puneti rosiile deasupra, apoi sunca taiata si cascavalul ras sau taiat cuburi. Tineti bruschetele in cuptorul cu microunde sau in cel normal pana cand se topeste cascavalul.


Rosiile trebuie taiate mai marunt de atat. Azi nu am avut nici timp si nici rabdare








                                               Rezultatul:
     Gustare rapida, delicioasa si satioasa. Pe net se gasesc nenumarate retete de bruschete, insa acestea imi plac mie cel mai mult si, in plus, am o vorba: "If it's not broken, don't fix it". :) 





                                                  Friganele

                                              Ce va trebuie?
-         2 felii de paine
-         un ou
-         lapte
-         gem (de care doriti, eu folosesc de visine)
-         optional zahar pudra sau vanilat




                                           Cum procedati?
     Inmuiati o felie de paine in lapte. O scoateti din farfurie si, in timp ce o ungeti cu gem din belsug, puneti cealalta felie in lapte. Dupa ce s-a inmuiat si aceasta, le lipiti si le treceti bine prin oul batut. Puneti “sandvisul” in tigaia incinsa, in care ati pus putin ulei, si lasati sa se rumeneasca pe ambele parti. Este posibil sa vi se rupa painea (asa cum am patit eu, pentru ca nu a fost painea buna), insa se va “lipi” la loc atunci cand o rumeniti. 










                                             Rezultatul:
     Un deset absolut delicios, eu as manca zilnic friganele. Pentru mine, friganelele inlocuiesc perfect clatitele. Mai exista o varianta de friganele, in care se prajesc feliile de paine separat, fara gem, si se pudreaza cu zahar. Eu prefer aceasta reteta.

Stiu ca nu arata ca in poza de pe FB, dar este la fel de delicioasa


Pofta buna :)


Va pup si fiti frumoase

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...